woensdag 27 januari 2010

Bibmedewerker Patrick wint poëzieprijs

Net zoals vorig jaar won bibmedewerker Patrick Maroye de Trouw Publieksprijs
Dit komt uit de Nederlandse krant Trouw:

'Onder de golven van de tijd' wint Trouw Publieksprijs

De Vlaming Patrick Maroye mag donderdag op Gedichtendag de Trouw Publieksprijs in ontvangst nemen. Zijn 'Onder de golven van de tijd' is uiteindelijk toch fier bovenaan blijven staan in de lijst van best beoordeelde gedichten.

En dit is het gedicht:

Onder de golven van de tijd

Hieronder lig ik
stil verdronken verdriet
onder een oneindige waterspiegel
die mijn tristesse weerkaatst

In het water echoot
een rimpelloze droom
terwijl mijn verleden vergaat
in ongewilde vredigheid

De tijd likt mijn wonden
zand dekt mij zachtjes toe
hoe langzaam stikt een dorp
in ongewenste intimiteit

Hieronder hoop ik
tot jij mij bevrijdt
neem mijn roep mee
verder dan de horizon




Patrick Maroye

1 opmerking: